Tai ainakin osa niistä. Sovittu aikataulu: rekka on pihassa klo 13 ja toinen klo 14.30. Klo 12 soittavat rahtifirmasta, että ontelot tulevat tunnin myöhässä, siirrä nosturin tuloa jos pystyt. Samantien tuli soitto työmaalta, että nosturi on tontilla. Ei kai siinä mitään, laitetaan laskua Parmalle nosturin odotuttamisesta.
Nosturilla sitten ajan kuluksi nostatettiin MH200 harkkolavoja ympäri tonttia paikkaan, jossa ne olisivat vähiten tiellä, mutta tavara kuitenkin helposti saatavilla.
Sitten Transpointilta tuli uusi puhelu ja keskustelu alkoi näin: " Tuota, kerroin aikaisemmin huonoja uutisia myöhästymisestä." -No? "Olisi lisää huonoja uutisia, ontelot ovat kaatuneet tehtaan pihalla ja kaikki romuna". Tovin hiljaisuus ja jatkoi: " On siellä kuulemma toinen kuorma kunnossa, toinen on kuljetuskiellossa. Laitanko ehjän kuorman tulemaan?" -Joo, laita vaan niin saadaan nosturille käyttöä.
Sitten joimme kuskin kanssa kahvit ja seurasimme naapurirakentajan soratäyttöjä ja haukottelimme. Reilun tunnin päästä piti soittaa ja kysyä onko kuorma tulossa vai nou. Vartti siitä ja rekka saapui. Kuski kertoi, että hän tai joku muu ( ei saatu kaikesta ihan selvää, kun äidinkieli oli muu kuin suomi ) oli töytäissyt kuormaa, mutta ei sen olisi pitänyt kaatua semmoisesta rekan pususta.
|
Kuski selittää tapahtunutta, nosturikuskia hymyilyttää koko episodi. Ei nimittäin ollut koskaan moiseen tapahtumaan törmännyt uransa aikana. |
No, vahinkoja sattuu. Ei kun laattoja nostoon ja suunta sokkelin päälle!
|
Sähkölinja välissä, välillä huimasi kun laatta alkoi pyöriä ettei osu lankoihin |
|
Puomissa yksi osa sisällä, yltää korkealle täydessä pituudessaan |
|
Onteloiden päätyeriste ahdisti, joten laitettiin saha laulamaan |
|
Nosturikuski kurkkii, että tuleekos siitä mitään |
|
Reunimmaisen ontelolaatan eristettä piti leikata pituussuunnassa |
|
Rautakangella tehtiin hienosäätöä laatan sijaintiin |
|
Reino sai pikakurssin onteloiden kiinnittämiseen saksilla |
|
Talon ensimmäinen ontelolaatta paikoillaan |
|
Loppu hyvin, kaikki hyvin |
|
Tähän jäätiin, jatkoa odotellessa |
Saa nähdä miten Parma tai Transpoint aikoo hyvittää tämän sotkun, työmaa seisoo käytännössä sen aikaa kunnes saamme loput laatat. Valu oli jo tilattu keskiviikoksi, maatäyttö perjantaiksi ja suunniteltu seinien nosto oli tarkoitus aloittaa lauantaina. Huomenna selviää toimitusaikataulu, toivottavasti ei viikkotolkulla mene aikaa. Sillä välin teemme mitä vaan voimme.